SEO tekstas ir tekstas tinklalapiui – kuo jie skirtingi?

seo

Interneto puslapių savininkai dažnai susiduria su problema – kokį tekstą paruošti savo tinklalapiui. Dažnas mano, kad tekstas būtinai turi būti SEO, nors kai kurie įsitikinę – reikia parduodančio ir informatyvaus teksto. Taip ir painiojasi terminuose.

SEO tekstas paprastai yra pigesnis, negu parduodantis ar reprezentacinis tekstas, tačiau kuo jie skiriasi? Dažnai lieka neaišku. Apie tai kalbėjomės su skaitmeninės reklamos agentūros Taurus Media specialistais, kurie paaiškino, kam reikalingi tie SEO tekstai ir kuo jie skiriasi nuo paprastų, sutinkamų interneto puslapiuose.

SEO tekstai yra trumpi

SEO tekstai yra vos kelių sakinių ilgio. Jie labai neilgi, nes skirti užpildyti tam tikroms puslapio vietoms. Dažniausiai sutinkami SEO tekstai yra Meta Title ir MetaDescription. Elektroninėse parduotuvėse SEO tekstai reikalingi prekių kategorijų puslapiuose, kad Google aiškiau suprastų, kokios tai prekės.

Trumpas SEO tekstas talpinamas ir puslapio poraštėje (footeryje) – apačioje, kur paprastai rašomi kontaktai. Tai vienas ar du sakiniai, trumpai pristatantys įmonės veiklą.

SEO tekstas gali būti naudojamas ir išoriniuose puslapiuose. Pirmiausia – verslo kataloguose, tokiuose kaip rekvizitai.vz.lt ar imones.lt. Deja į nuorodų katalogus dėti nuorodos nelabai apsimoka – jų vertė pernelyg menka, o kartais nuoroda gali būti netgi žalinga. Dėl to šiuos SEO tekstus jau galima pamiršti.

SEO straipsniai – ne SEO tekstai?

Ne, tai ne vienas ir tas pats. SEO straipsniai yra rašomi tik kitiems puslapiams. Jų tikslas – savo tekste „priglausti“ keletą raktažodžių ir nuorodų į užsakovo puslapį. SEO straipsniai negali būti dedami į savo puslapį, taip pat vietoj paslaugų aprašymų. Tai nerimta ir nesolidu.

SEO straipsniai yra skirti tik išoriniam naudojimui, todėl jų nereiktų maišyti su SEO tekstais.

Pardaviminiai tekstai – optimizuoti paieškai

Idealiausias variantas kuriant interneto tinklalapius – kad visi juose esantys parduodantys tekstai būtų optimizuoti paieškai. Tai reiškia, kad juose turėtų būti tiesiog neperspaudžiama su raktiniais žodžiais. Google dirbtinis intelektas yra labai protingas, todėl puikiai atskiria, apie ką tas tekstas yra. Viskas, ko reikia – teisingas formatavimas ir teksto išdėstymas. Tekstas turi būti lengvas skaityti ir suprasti, aiškiai ir tvarkingai išdėstytas, neiškraipomas mobiliojoje tinklalapio versijoje, iliustruotas ir interaktyvus. Pora raktažodžių jame tikrai nepakenks, tačiau ne daugiau. Ir nebereikia palikinėti gramatinių klaidų, siekiant pritraukti tuos, kurie į paiešką veda žodžius be lietuviškų raidžių.

Svarbiausia, kad tekstai būtų rašomi vienam žmogui, o ne Google robotams, kurie skaito visą puslapio HTML kodą ir tekstas yra tik vienas iš detalių, pagal kuriuos Google sprendžia, kurioje pozicijoje puslapį parodyti.